راه های طبیعی کاهش درد آرتروز | چگونه درد ارتروز کمر، زانو و دست را کم کنیم؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

راه های طبیعی کاهش درد آرتروز | چگونه درد ارتروز کمر، زانو و دست را کم کنیم؟ | پزشکی


فقط تعداد اندکی از ما دردهای مفاصل را در طول زندگی خود تجربه نکرده‌ایم. بر اساس اعلان مرکز کنترل مریضی‌ها، از هر پنج امریکایی بیش از یک نفر از مسئله آرتریت (تورم مفاصل) رنج می‌برد و همین امر آرتریت را به رایج‌ترین مریضی بدل کرده است.

گرچه این مریضی امکان پذیر است از کودکی آغاز شود اما در بیشتر موارد در بزرگسالی رخ می‌نماید. بایست بدانیم که بیش از صدها گونه آرتریت وجود دارد.

رایج‌ترین گونه آن (osteoarthritis (OA است که آرتروز نیز خوانده می‌شود. به طور متداول، بخش انتهایی استخوان‌ها یعنی محل پیوستن مفاصل با غضروف پوشانده شده است.

در مریضی آرتروز، غضروف‌ها‌ جدا می‌شوند و بخش انتهایی استخوان رها شده و به طور دردناکی به یکدیگر سائیده می‌شوند. بنابراین این فعل و انفعالات، فاصله بین استخوان‌ها بیشتر شده و منجر به کم‌تحرکی شخص می‌شود و درد نیز به مرور شدید‌تر می‌گردد.

مفاصل زانو، ران، انگشتان و پاها بیش از مفاصل دیگر درگیر مسائل آرتروز می‌شوند. عموما صبح‌ها درد و خشکی تمام مفاصل را دربرمی‌گیرد و با انجام حرکات ورزشی خوب شدن می‌یابد.

داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب برای معالجه آرتروز که می‌توانید بدون نسخه دکتر گرفتن نمایید جملهند از ایبوپروفن، ناپروکسن، استامینوفن و از داروهای تجویزی celecoxib (Celebrex) و در موارد حادتر با دردهای شدیدتر مورفین‌‌هایی نظیر کدئین‌های قوی تجویز می‌شود.

یکی دیگر از گونه های رایج مریضی آرتریت‌، روماتوئید نام دارد. این مریضی یک مریضی خود ایمنی محسوب می‌شود، بدین معنا که سیستم ایمنی جسم که خود بایست در برابر مریضی‌ها از بدنمراقبت کند به بافت‌های جسم حمله می‌کند و در این مورد ویژه به بافت بین مفاصل ضرر می‌رساند. البته این مریضی هیکل‌های دیگر را نیز درگیر می‌نماید.

از جمله نشانه ها این مریضی خستگی مفرط، کم شدن وزن و در عین حال قرمزی، درد، گرمای بالا، سفتی و تورم مفاصل تحت اثر است که اکثر دست‌ها، مچ‌دست‌ها، زانوها، کشکک زانوها، قوزک پاها و پاها می‌باشد.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های دارویی جدیدی برای کندکردن فرایند مریضی و همینطور توقف مریضی آرتریت حاصل شده است. کارشناسان روش‌های پیشگیرانه و معالجه‌های طبیعی را برای متوقف کردن تاثیرات مخرب وابسته با این مریضی به ما توصیه می‌کنند.


۶ راهکار طبیعی برای کم شدن پیامد دراثر آرتریت
  • تحرک داشته باشید.

  • گرچه این توصیه غیرعلمی به دید می‌رسد اما ورزش کلید معالجه مریضی آرتریت است. ورزش کردن هزار و یک برتری دارد. مادامی که مفاصل بر تاثیر جراحات یا فعالیت‌های شدید بدنی گرفتار آرتریت شوند،

    ورزش کردن برای اتصال مجدد مفاصل و شکل‌گیری قسمت‌های الزامی آن خوب‌ترین معالجه محسوب می‌شود. ورزش، سبب استوار شدن مفاصل بین عضلات می‌گردد، با فرسودگی جنگیدن می‌کند و از زیاد شدن وزن پیشگیری می‌کند. (زیاد شدن وزن یکی از رایج‌ترین دلایل تباهی مفاصل است.)

    با مفاصل متورم با ملایمت برخورد نمایید. خیلیی از مردم مصرانه باور دارند که برای معالجه و کم شدن فشار دراثر آرتریت،شنا کردن و انجام حرکات ایروبیک در آب مناسبترین شیوه است. با دکتر کارشناس خود مشورت نمایید تا از ورزش‌های خوب وضعیت خودتان مطمئن شوید.


  • تکنیک‌هایی برای کنترل دردهای دوره‌ای بیاموزید.

  • تکنیک‌های ریلکسیشن، مقاومت با این مریضی را راحتی می‌قسمتد. به عنوان نمونه خود هیپنوتیزمی، کم شدن استرس با تکنیک‌های خالی کردن ذهن، ریلکسیشن عضلات و نفس‌های عمیق.

    یوگا هم یکی دیگر از گزینه‌هاست، زیرا افزون بر مدیتیشن شامل تکنیک‌های تنفس و حرکات فیزیکی برای زیاد شدن توانایی جسمانی و انعطاف‌پذیری جسم است و بنابراین منجر به خوب شدن کیفیت زندگی خواهد شد.


  • استفاده روغن‌های مفید

  • تحقیقات حاکی از آن است که گیاهان لبریز از اسیدهای چرب قدما لینولیک از قبیل روغن گل ‌گاوزبان همینطور روغن ماهی که لبریز از اسیدهای خیلی مفید است، برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید خیلی سودمند است.

    در سال ۲۰۱۴ نتایج تحقیقاتی که ۱۸ ماه به طول انجدلگرمی، نشان داد که اثر و مزایای روغن گل گاوزبان و ماهی و ترکیب آنان پایدار است.

    بعلاوه، بر اساس آنچه در نشریات علمی منتشر شده روغن آووهدیه و سویا و به طور ویژه محصولاتی که شامل مقادیر unsaponifiable ازاین روغن‌ها هستند، درد و پیامد دراثر آرتریت را تا حد خیلیی خوب شدن می‌قسمتند.


  • با داروهای گیاهی به جنگ درد و تورم بروید.

  • زردچوبه، ادویه‌ای که از آن کاری زرد تولید می‌کنند، شامل مواد ضد التهابی به نام کورکومین است.

    مطالعات نشان می‌دهد که گیاهان شامل کورکومین نشانه ها دراثر آرتریت را خوب شدن می‌قسمتند.

    در یکی از این مطالعات اثبات شد که برای کم شدن پیامد آرتریت زانو استفاده یک کپسول ۷۵۰ میلی‌گرمی زنجبیل در روز تاثیری برابر با یک کپسول دیکلوفناک ۵۰ میلی‌گرمی دارد. استفاده داروهای شیمیایی در کنار داروهای گیاهی زیادترین اثر را در خوب شدن خواهد داشت.


  • کمپرس آب سرد و گرم نمایید.

  • کمپرس آب گرم گردش خون را بالا برده و عضلات سفت شده را نرم می‌کند. کمپرس آب سرد تورم را کم شدن داده و درد را التیام می‌قسمتد. برای بعضی از مردم کمپرس آب سرد اسپاسم‌های عضلانی را خوب شدن می‌قسمتد. به تناوب کمپرس آب‌ سرد و گرم را امتحان نمایید.


  • از مسکن‌هایمحلی مصرف نمایید.

  • مسکن‌ها و مرهم‌های ترکیبی از گیاهان دارویی را می‌توانید از داروخانه‌ها و عطاری‌ها بدون نسخه دکتر گرفتن نمایید.

    یکی از این مسکن‌ها کاپساسین، ترکیبی شیمیایی در فلفل هندی است.

    مطالعات حاکی از آن است که مواد موجود در فلفل هندی اگر به صورتمحلی مصرف شوند (البته نبایست با چشم در ارتباط باشند!) سبب کم شدن هرگونه دردی، از جمله دردهای دراثر آرتریتو روماتوئید می‌گردند.

    یکی دیگر از این مواد نعناع است، مواد و دستورالعمل آن در زیر آمده، این مرهم خانگی بالغ بر ۵۰۰ مورد امتحان شده و به خوب شدن بیماران یاری فراوانی نموده و دارای پشتوانه علمیست.


    مرهم ضد درد خنک:
    • ۲ قاشق سوپ‌خوری ژل آلوورا
    • ۸ تا ۱۰ قطره روغن خالص نعناع

    ژل آلوورا و روغن نعناع را در کاسه‌ای تمیز با یکدیگر آمیخته نمایید. این ترکیب را بر روی موضع درد ماساژ دهید. سپس دست‌ها را شسته و از مالیدن دست‌ها به چشم جدا پیشگیری نمایید. بعلاوه، ژل آلوورا سریعا جذب شده و موضع را خنک کرده و فایده ضد التهابی دارد.

    نحوه عملکرد مرهم: نعناع شامل منتول می‌باشد و زمانی که به صورتمحلی مصرف شود احساس خنکی ایجاد می‌کند و گیرنده‌های درد را مهار می‌نماید.

    هشدار: جسم بعضی از مردم به روغن عصاره نعناع حساسیت نشان می‌دهد. اگر پوست شما چنین واکنشی از خود نشان داد، ازبه‌کارگیری آن پرهیز نمایید.